NIVELUL DE IMPLEMENTARE A STRATEGIEI PRIVIND ASIGURAREA INDEPENDENȚEI ȘI INTEGRITĂȚII SECTORULUI JUSIȚIEI PENTRU ANII 2022-2025

Trecere în revistă a eforturilor anterioare de reformare

Justiția constituie unul din cele mai des reformate sectoare. Inițial, sectorul era abordat segmentar – prin documente de politici publice care vizau separat instituții și aspecte. Ulterior, s-a încercat o abordare mai cuprinzătoare – printr-un cadru de politici unificat. Primul document de o asemenea anvergură a constituit Strategia de consolidare a sistemului judecătoresc și Planul de acțiuni pentru implementarea acesteia, aprobate prin Hotărârea Parlamentului nr. 174/2007. Cu referire la acest document de politici, este de menționat că intențiile de reformă au vizat doar sistemul judecătoresc, celelalte componente ale sectorului justiției fiind tratate în continuare separat. Cu titlu de exemple pot servi:

  • Strategia de dezvoltarea a sistemului de executare, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1393/2007;
  • Concepția Sistemului informațional automatizat „Registrul procedurilor de executare”, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1520/2007.   Nivelul de implementare a SAIISJ Cel mai recent raport furnizat de autorități constituie Raportul de monitorizare a gradului de realizare în anul 2023 a măsurilor din Planul de acțiuni pentru implementarea SAIISJ.[1] Raportul cuprinde informații privind monitorizarea acțiunilor scadente în perioada de referință, dar și a acțiunilor restante din anul 2022 – în total, 91 de acțiuni. Potrivit autorităților din 91 de acțiuni monitorizate:
  • 47 – au fost realizate;
  • 25 – sunt în curs de realizare;
  • 8 – sunt realizate parțial;
  • 11 – au rămas nerealizate. Astfel, din acțiunile monitorizate, au fost calificate ca realizate 52% din acțiuni. Vedeți aici Raportul în care este analizat: NIVELUL DE IMPLEMENTARE A STRATEGIEI PRIVIND ASIGURAREA INDEPENDENȚEI ȘI INTEGRITĂȚII SECTORULUI JUSIȚIEI PENTRU ANII 2022-2025

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*